UPDATE:
Radio Italia Live - il Concerto 2022: più di 50.000 persone in Piazza Duomo a Milano per il più grande evento gratuito di musica dal vivo in ItaliaLancia presenta un piano strategico a 10 anni e nomina cinque brand manager in Europa Linkontro 2022. Incertezza e Advertising. Pugliese (Conad): "I budget restano invariati ma cambia il tono della comunicazione per far sentire la vicinanza ai consumatori. Nell'anno del 60esimo, al via il lancio di TuDay, nuova insegna di prossimità"Linkontro 2022. Incertezza e Advertising. Pedroni (Coop): "Investimenti pubblicitari in aumento e una nuova campagna con al centro il nostro prodotto a marchio per supportare il potere d'acquisto dei clienti"Sbarca sulla terra Zaira, la meta influencer di Buzzoole per avvicinare la Gen Z ai brandLinkontro 2022. Incertezza e Advertising. D'Este (Ferrero): "Nessun taglio ai budget media e investimenti ai livelli di leadership di mercato. Comunicazione e rapporto con i consumatori fanno guardare al futuro con positività"NielsenIQ. In uno scenario marcato da pandemia, guerra e inflazione, peggiora il potere di acquisto: in soli tre mesi le famiglie fragili passano dal 10% al 17%. Il 96% degli italiani rivedrà le priorità di spesa. Il discount vale il 20% del mercatoIl Festival della Comunicazione torna in presenza e dà appuntamento a settembre a Camogli con l'edizione più ricca di sempreClean Up Your Bike dà il via allo Sport Tour 2022 di NuncasNielsen Linkontro 2022: Vecchioni (diversitylab.it): “Le aziende devono credere nella diversità, posizionarsi su questo tema, farlo proprio e diffonderlo, altrimenti perderanno un'importante occasione di unione con i propri consumatori”
Foreign Office

Mercedes-Benz F1 celebration event in Beijing

The brand invited a group of Vip customers, social media journalists and motorsport fans to a ‘Four the Team’ F1 celebration event at Red 1 Kart Racing in Beijing. Vok Dams China transformed the guest experience by developing an innovative event architecture that fully deployed the highly impactful visual language and brand spirit unique to Mercedes-Amg Petronas Motorsport.

2017 has been a banner year for the Mercedes-AMG Petronas F1 motorsport team, as the Silver Arrows secured their fourth consecutive Drivers' and Constructors' titles. To celebrate this remarkable feat, Mercedes-Benz China invited a group of Vip customers, social media journalists and motorsport fans to a ‘Four the Team’ F1 celebration event at Red 1 Kart Racing in Beijing. The event included six hours of non-stop entertainment, with brand experiences, kart racing competitions and a live stream of the final race of the F1 season in Abu Dhabi.

VOK DAMS China transformed the guest experience by developing an innovative event architecture that fully deployed the highly impactful visual language and brand spirit unique to Mercedes-AMG Petronas Motorsport. From the moment guests entered the event area, a series of design, media production and interactive elements featuring every aspect of the brand’s F1 motorsport culture created the ultimate F1 party atmosphere and converted even the most casual observers to enthusiastic followers.

“It’s an amazing moment in time to be part of the Mercedes-AMG Petronas Motorsport community,” said Katja Sassi-Bucsit, General Manager VOK DAMS China. “With ‘Four the Team’, we designed an entirely original experience that invited each guest to share in this historic victory, while also accessing new ways to express one’s passion as a fan.”

As a result, every guest formed a very personal, emotional connection with the brand and joined a worldwide celebration for the latest Mercedes-AMG F1 championship - “Four the Team”. 

MG