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LO STORYTELLING DI FILMGOOD: SPEEDO, storie di vita in acqua
SPEEDO Fueled by Water
Regia di Warren Kommers (Los Angeles)
Guarda il video anche su http://www.adlab.tv
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Fondato a Bondi Beach, Sydney, Australia nel 1914, Speedo è oggi il leader mondiale di swimwear ed accessori acquatici. Conosciuto per lo più per le campagne di corpi scolpiti che indossano costumi minimali, Speedo si estende oltre il nuoto competitivo, celebrando i nuotatori di tutte le età. Fueled by Water è una campagna di brand awareness creata dalla digital agency Hello Design (Los Angeles), che parla con voce autorevole del rapporto dell’essere umano con l’acqua.
Il filmato onirico di due minuti e mezzo è il riassunto di una serie di diciassette corti pubblicati su un microsito di Speedo USA, che presenta una ricca varietà di personaggi appassionati dell’acqua. Dal novantunenne Jurgen Schmidt, che nuota quasi due chilometri ogni giorno, ai surfisti, tuffatori, sommozzatori, nuotatrici sincronizzate, giocatori di pallanuoto e bambini ai loro primi passi nella risorsa più preziosa al mondo.
VOICE OVER
There is another world, where we can break world-records in our nineties. Where we can move out into the surf, glide down a wall of water and not look back. A world where we can find our forever pace. Where bravery is rewarded with strength. Where working out is the furthest thing from work. And every stroke taps into its unseen energy. A world that’s elemental, that surrounds you, embraces you and lifts the weight off your shoulders. This is a world where the only competition is with yourself. And the feeling of riding Mother Nature never gets old. A world that allows us to escape gravity, where we can dive into the unknown and soar all the way down. Where the hardest thing we’ve ever done becomes our favorite thing to do. This is where exploration never ends. Where every practice, every stroke, every team-mate pushes you to be better. This is a world where you always take the shot. Where you take a deep breath, plunge below the surface and reward your effort with beauty. A world where every drop eventually comes home to join something greater. We’ll meet you there.
SUPER
Fueled by Water
Richard Ronan.jpg)
FILMGOOD
rronan@filmgood.sm
Regia di Warren Kommers (Los Angeles)
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Fondato a Bondi Beach, Sydney, Australia nel 1914, Speedo è oggi il leader mondiale di swimwear ed accessori acquatici. Conosciuto per lo più per le campagne di corpi scolpiti che indossano costumi minimali, Speedo si estende oltre il nuoto competitivo, celebrando i nuotatori di tutte le età. Fueled by Water è una campagna di brand awareness creata dalla digital agency Hello Design (Los Angeles), che parla con voce autorevole del rapporto dell’essere umano con l’acqua.
Il filmato onirico di due minuti e mezzo è il riassunto di una serie di diciassette corti pubblicati su un microsito di Speedo USA, che presenta una ricca varietà di personaggi appassionati dell’acqua. Dal novantunenne Jurgen Schmidt, che nuota quasi due chilometri ogni giorno, ai surfisti, tuffatori, sommozzatori, nuotatrici sincronizzate, giocatori di pallanuoto e bambini ai loro primi passi nella risorsa più preziosa al mondo.
VOICE OVER
There is another world, where we can break world-records in our nineties. Where we can move out into the surf, glide down a wall of water and not look back. A world where we can find our forever pace. Where bravery is rewarded with strength. Where working out is the furthest thing from work. And every stroke taps into its unseen energy. A world that’s elemental, that surrounds you, embraces you and lifts the weight off your shoulders. This is a world where the only competition is with yourself. And the feeling of riding Mother Nature never gets old. A world that allows us to escape gravity, where we can dive into the unknown and soar all the way down. Where the hardest thing we’ve ever done becomes our favorite thing to do. This is where exploration never ends. Where every practice, every stroke, every team-mate pushes you to be better. This is a world where you always take the shot. Where you take a deep breath, plunge below the surface and reward your effort with beauty. A world where every drop eventually comes home to join something greater. We’ll meet you there.
SUPER
Fueled by Water
Richard Ronan
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FILMGOOD
rronan@filmgood.sm